Anbudsstrateg/ Bid Manager

Som anbudsstrateg/bid manager på Sverek kommer du att arbeta tätt tillsammans med vår upphandlingschef med att projektleda och ta fram vinnande anbud till framförallt offentlig sektor, både innanför och utanför Sveriges gränser. I rollen arbetar du i huvudsak med att säkerställa hög kvalitet i anbuden samt med att administrera och utveckla processer kopplade till avtalen som genereras. Du kommer ha kontakt med en mängd olika funktioner i vår organisation och kundkontakt ingår som en del av anbudsprocessen och den löpande avtalshanteringen. Då vi planerar att utöka vår närvaro i andra länder och utveckla nya affärsområden kan också marknadsanalys ingå i rollen.

Arbetsuppgifter

  • Bevaka aktuella upphandlingar på marknaden
  • Generera kvalitativa anbud
  • Administrera och tolka de avtal som genereras
  • Analysera marknaden
  • Presentera underlag och rekommendationer till beslutsfattare
  • Hantera administration och intern kommunikation kopplat till upphandlingar

Om dig

Vi tror att du är ordningsam och van att planera aktiviteter med järnkoll på deadlines och processteg. Du är handlingsinriktad och har lätt för att ta initiativ samt en nyfikenhet och ett affärsintresse som driver dig till att upptäcka nya potentiella möjligheter för vårt företag. Du har lätt för att bearbeta textmassor, företrädesvis på fler språk än svenska. Du är en teamspelare, men arbetar också gärna självständigt.

För att lyckas i rollen ser vi att du har följande bakgrund/kvalifikationer:

  • Relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivet
  • God skriftlig förmåga
  • Goda kunskaper om anbudsprocessen samt LOU
  • Starkt meriterande om du är duktig på andra nordiska språk, framför allt norska/danska
  • Meriterande om du har tidigare erfarenhet av vårdbemanning
  • Meriterande om du har en relevant högskole-/universitetsutbildning inom t.ex. ekonomi eller juridik.
  • Meriterande om du har kunskap/erfarenhet av avtalstolkning/administration

Har du erfarenhet av att göra affärer inom vårdbemanningsbranschen i andra nordiska/europeiska länder än Sverige är du varmt välkommen att söka tjänsten trots att du kanske inte helt matchar kravbilden i övrigt. Tjänsten går att anpassa till en mer senior/junior roll beroende på kvalifikationerna hos de sökande.

Anställningsvillkor

Heltid, fast lön, tjänstepension, generöst friskvårdsbidrag, privat sjukförsäkring, vidareutbildning. Flexibelt arbetsupplägg med god möjlighet till balans mellan distansarbete och arbete från kontoret.

Vi använder test som ett första steg i rekryteringen för att säkerställa en fördomsfri och rättvis process som fokuserar på din potential.

Är du vår nya kollega?

Skicka då ditt CV (obligatoriskt) till oss och fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret.

Ansökan

Hos oss är du i trygga händer hos en engagerad och seriös arbetsgivare.

Fyll i personuppgifter

Dra filer hit eller
Max filstorlek: 128 MB.
    Hidden
    Hidden